Fars dag och Mustaschkampen

Tack alla som lyssnade till uppmaningen på 10 kr för en cyklad mil, promenerad km eller bara helt enligt egen motivation. Tillsammans har vi ökat insamlingen #vicyklarförhasse med en rejäl slant och jag vet att där är mer bidrag swishat för Mustaschkampen till Prostatacancerförbundet - för en pappa, morfar, farfar, bror, kusin eller kompis

Helgen har varit en mysig hösthelg med Jennie hemma på besök och vi hade en god lördagsmiddag tillsammans med henne och mamma 💖

Idag på Fars dag blev det en härlig 9-mila runda i fint höstväder tillsammans med Hyggegänget. Pappa sa alltid att ”hösten är den bästa tiden för träning, det är min årstid” och jag kan bara hålla med. Klar och fin luft, härliga färger och det där speciella solljuset som är på hösten och när det som idag dessutom är vindstilla så full poäng till dig hösten.

Jag vet att jag inte är först och tyvärr inte sist med att ha förlorat min pappa. Jag har varit utan min i 1 år och 9 månader - Jennie och Jonas i drygt 27 år. Det ger ett oändligt perspektiv på nåt vis. Vi är många och inte ensamma i detta och Fars dag blir ju nåt helt annat. Vi har alltid firat med en god fika hemma hos pappa och mamma och presenten många år har enligt önskemål varit Trisslotter. Så först fika och sen skrapa lotter och räkna alla vinster 😉 och bara umgås en liten stund. Nu är det nya sätt att fira denna dagen på som behöver komma på plats, en fin minnesdag och visst kan man fika och skrapa lotter fortfarande om man vill det. Jennie och jag avslutade dagen med ett besök på kyrkogården hos våra pappor. Vackert och fridfullt ända tills motorsågen drog igång. Livet går vidare och håller på runt om oss hela tiden det blev mer än tydligt. Härvarande ska vi vara 🙏

Som sagt idag blev det en cykeltur och jag hoppas det kan bli en tradition med en Fars dagscykling till förmån för Mustaschkampen. Här får vi väl sätta vårt hopp till att höstvädret också är med på det även nästa år

#vicyklarförhasse #alltärmöjligt #gealdrigupp #idoitmyway #tillsammansmotcancer