Hyllning

Idag skulle pappa fyllt 77 år. För 2 år sedan hade han ett fantastiskt fint 75-årkalas på Creo med hela familjen och goda vänner. Minnena drar förbi…💖

Just nu denna vecka, lagom i tid som en hyllning till födelsedagen kom årets sista Prostatanytt. Jag har haft förmånen att än en gång få vara med om fantastiska händelser i samband med mittblåacykeläventyr. Att mittblåacykeläventyr fick möjligheten att vara med i Prostatanytt är inget annat än en ära och jag har återigen svårt att förstå det som händer. Omvälvande

Jag vill särskilt tacka Ola Lager som var den som tog kontakt med mig och undrade om jag kunde tänka mig att ställa upp på ett reportage. Ola har tagit dom fina bilderna (och även berikat både mitt och LG’s liv med berättelser ut ett händelserikt liv) och Claes-Allan har skrivit den fina artikeln med sådan värme och förståelse. Tack! 🙏

Prostatanytt är Prostatacancerförbundets tidning som utkommer med fyra nummer per år. Tidningen följer forskningen på det medicinska området och informerar om nyheter inom behandling och rehabilitering. Tidningen innehåller också reportage om personer som själva har prostatacancer eller som är närstående till någon som har sjukdomen samt information om patientföreningarnas aktiviteter.

Prostatanytt har stor genomslagskraft och har blivit populär att annonsera i för företag inom prostatacancervård, rehabilitering och forskning. Varje nummer når ut till urolog- och onkologmottagningar, läkare och andra nyckelpersoner inom vården samt till de över 12 000 medlemmarna i Prostatacancerförbundets 27 patientföreningar.

Tidningen grundades 2003 och tidningens ambition är att vara opinionsbildande organ för Prostatacancerförbundet. En målsättning är också att successivt sprida Prostatanytt i allt större omfattning, till exempel till vårdutbildningar, vårdcentraler och läkare. Privatpersoner utanför patientorganisationerna kan prenumerera på tidningen genom att beställa en årsprenumeration för 200kr på [email protected]

Att sprida information tillsammans med Prolivskvalitet gänget i Helsingborg var just mitt uppdrag och mål nu i höst. Nu blev ju läget ett helt annat i och med pandemin och åka ut och träffas och prata har fått ligga vilande. Kanalerna finns – vi väntar bara på ett säkrare läge – för alla.

November och Mustaschkampen är snart slut – Det är inte prostatacancern. Vill du göra en liten skillnad; gå in på Prostatacancerförbundets webbshop och köp en mustasch av något slag eller skänk en gåva via swish. Min insamling är också i full gång – Tillsammans gör vi skillnad!

https://insamling.prostatacancerforbundet.se/fundraisers/vicyklarforhasse

#vicyklarförhasse #alltärmöjligt #gealdrigupp #idoitmyway #tillsammansmotcancer